Θέµα:
Σχετικά µε διαφηµίσεις για µπάλες πλυσίµατος, που προωθούνται µε
ισχυρισµούς
για τα αποτελέσµατα που επιτυγχάνουν κατά το πλύσιµο στο πλυντήριο ρούχων.
Η
Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή ενηµερώνει τους καταναλωτές για τα εξής :
«Το
τελευταίο διάστηµα παρατηρείται µια συνεχής προβολή διαφηµιστικών καταχωρήσεων
για προϊόντα διάφορων εταιρειών, που αφορούν σε «µπάλες πλυσίµατος ρούχων» (washing ball, laundry ball κ.λ.π.», τα οποία
προωθούνται ως τα προϊόντα που µπορούν να αντικαταστήσουν τα απορρυπαντικά στα
πλυντήρια ρούχων και να αποφέρουν µεγάλο
όφελος στους καταναλωτές ενώ ταυτόχρονα προστατεύεται το περιβάλλον. Η προώθηση
των προϊόντων αυτών γίνεται µε ισχυρισµούς
όπως ότι : «πρόκειται για προϊόντα που παράχθηκαν κατόπιν επιστηµονικών
ερευνών (νανοτεχνολογία κ.λ.π.), ότι
είναι Οικολογικά», «υποαλλεργικά», «έχουν αντιβακτηριδιακή δράση»
κ.λ.π. και η χρήση τους έχει ως
αποτέλεσµα «οικονοµία στην κατανάλωση
νερού και ρεύµατος» κ.λ.π.. Επίσης χρησιµοποιούνται µαρτυρίες επώνυµων για την απόδειξη
των παραπάνω ισχυρισµών.
Κατόπιν
των παραπάνω καταχωρήσεων η Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή προκειµένου να προστατεύσει τα οικονοµικά συµφέροντα των καταναλωτών από
ενδεχόµενη παραπλάνησή τους, έχει ήδη ξεκινήσει σχετική έρευνα σε συνεργασία µε
το Γενικό Χηµείο του Κράτους, τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εµπορίου και τον
ΑΣΑΟΣ, αρµόδιο φορέα για την απονοµή του οικολογικού σήµατος. Από τα
µέχρι τώρα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Υπηρεσία µας προκύπτουν τα
εξής:
Στην
Ισπανία, η Αρµόδια Αρχή για την
Προστασία των Καταναλωτών κατέληξε στο συµπέρασµα ότι οι ισχυρισµοί µε τους
οποίους προωθούνται τα εν λόγω προϊόντα («gadgets»)
είναι παραπλανητικοί και διέταξε την παύση της παραπλανητικής διαφήµισης,
επειδή οι εργαστηριακές δοκιµές σε 14 προϊόντα της κατηγορίας, έδειξαν ότι τα
αποτελέσµατα του πλυσίµατος στο πλυντήριο
είναι το ίδιο µε το να είχε χρησιµοποιηθεί σκέτο νερό. Επίσης διαπιστώθηκε ότι κατά το πλύσιµο δεν
εξαλείφονται τα µικρόβια και τα βακτήρια. Επισηµάνθηκε δε, ότι αν κατά τη
διάρκεια του πλυσίµατος ανοίξει αυτή η
µπάλα υπάρχει κίνδυνος να δηµιουργηθεί πρόβληµα στο πλυντήριο.
Η
Αρµόδια Αρχή των Ηνωµένων Πολιτειών Αµερικής (Federal
Trade Commission Protecting America’s Consumers - FTC) σε ανακοίνωσή της για προϊόντα «Laundry Gadgets» αναφέρει ότι «… οι καταναλωτές πριν
σταµατήσουν να χρησιµοποιούν τα δοκιµασµένα απορρυπαντικά θα πρέπει να σκεφθούν
ότι οι δοκιµές έχουν δείξει ότι αυτά τα “gadgets”
δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να “καθαρίζουν” το πορτοφόλι τους και ότι, στην
καλύτερη περίπτωση, είναι οριακά καλύτερα από το πλύσιµο των ρούχων σε ζεστό
νερό και µόνο, και όχι τόσο αποτελεσµατικά όσο το πλύσιµο µε απορρυπαντικό
πλυντηρίων ρούχων, στη χειρότερη περίπτωση, τα προϊόντα είναι εντελώς
άχρηστα».
Με
βάση τα παραπάνω η Γενική Γραµµατεία Καταναλωτή
συνιστά στους καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί ως προς την αγορά των εν λόγω προϊόντων. Με την ολοκλήρωση των ελέγχων θα εκδοθεί
∆ελτίο Τύπου για την σχετική ενηµέρωση των καταναλωτών. Στις περιπτώσεις δε που
θα διαπιστωθεί παραπλάνηση των καταναλωτών από
ισχυρισµούς που θα κριθούν αναληθείς και παραπλανητικοί, µε βάση τη
νοµοθεσία «Περί Προστασίας των Καταναλωτών» και στα πλαίσια της προστασίας των
οικονοµικών συµφερόντων των καταναλωτών, θα επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις για
την παύση της αθέµιτης εµπορικής πρακτικής.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος