Καλώς ήρθατε!!!

Άν μας επισκεφτείτε, ευχόμαστε Κ α λ ό ... κ ο υ ρ ά γ ι ο ! ....... γίνονται καινούργιοι νόμοι, χωρίς να μας ζητούν τη γνώμη ! ........ Οκτώβριος 2010



Με κάθε επιφύλαξη, Κυριακή γιορτή και σχόλη νάταν η βδομάδα όλη .............
Η γενιά του πολυτεχνίου ξεκίνησε με καλές προθέσεις, αλλά στην πορεία οι περισσότεροι πρωτεργάτες με τις παρεούλες τους, έγιναν αριστεροί με δεξιές τσέπες, είπε "ανώνυμος πολίτης"
Οι αριστερές τσέπες σήμερα, είναι πιο γεμάτες απ τις δεξιές, είπε ο kapaka pappas
Είναι ορεινό χωριό, έδρα του Δήμου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ. Απέχει 29 χιλ. από την Άρτα και 25,4 χιλ. από τον κόμβο της ΙΟΝΙΑΣ οδού, που κάποια μέρα θα τελειώσει. που θα πάει;Από 12 Απριλίου 2017 Λειτουργεί από Ρίζα ως κόμβο Αμφιλοχίας, μήκος 96 χλμ. και Σελλάδες-Πέρδικα 53 χλμ. 3-8-2017 ολοκλήρωση!

ύτοι συνέχθειν, αλλά συμφιλείν έφυν - Αντιγόνη - (Μα να μισώ δεν έγινα, γεννήθηκα για να αγαπώ)


Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ. Η απάντηση του Υφυπουργού κ. Μαγκριώτη στην ερώτηση των 9 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και του ανεξάρτητου βουλευτή Βαγγέλη Παπαχρήστου.


 «Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπερασπιστεί το έργο της Ιόνιας Οδού, στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος και μόνον. Γι΄ αυτό το λόγο έχει καλέσει τον παραχωρησιούχο και τις τράπεζες, να τηρήσουν τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης, να σταματήσει η προσωρινή αναστολή της χρηματοδότησης και να συνεχιστεί η κατασκευή του έργου».

Τα παραπάνω αναφέρονται στην πολυσέλιδη απάντηση, που διαβίβασε στη Βουλή για το έργο Δυτικός Άξονας-Ιόνια Οδός, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μετά από ερώτηση που κατέθεσαν εννέα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με επικεφαλής τον Ανδρέα Μακρυπίδη και ο ανεξάρτητος Βαγγέλης Παπαχρήστος.

Η διακοπή της χρηματοδότησης

Όπως προκύπτει από την απάντηση του κ. Μαγκριώτη, έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2010, είχε πραγματοποιηθεί το 49% του ποσοστού που ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2010. Η διακοπή της χρηματοδότησης του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες, οδήγησε τον κατασκευαστή στην αναστολή των εργασιών. Οι τράπεζες ανέστειλαν προσωρινά, τη χρηματοδότηση στις τέσσερις από τις πέντε παραχωρήσεις, μεταξύ των οποίων και την Ιόνια Οδό, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις κ.λ.π., όπως επίσης την οικονομική κρίση και τη μείωση των εσόδων, λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν με το κίνημα πολιτών που δεν δέχονται να πληρώσουν τα διόδια.

«Το υπουργείο έχει αναλάβει πρωτοβουλία και καταβάλλονται προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την ομαλή εξέλιξη του έργου», διαβεβαιώνει ο υφυπουργός και επισημαίνει ότι «ανάλογα προβλήματα υπήρχαν και με τις άλλες συμβάσεις παραχώρησης». Ο κ. Μαγκριώτης υπενθυμίζει ότι το μίγμα χρηματοδότησης με τη συμμετοχή των τραπεζών, για το πρόγραμμα των πέντε αυτοκινητοδρόμων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης, προβλέπει μία δαπάνη για την κατασκευή τους που φτάνει τα 8,7 δις ευρώ. Στο ποσό αυτό η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου φθάνει τα 2,3 δις ευρώ. Ακόμη 2,3 δις ευρώ αντιστοιχούν σε έσοδα από διόδια, 3,3 δις ευρώ είναι κεφάλαια από τραπεζικά δάνεια, και 800 εκατομμύρια ευρώ είναι τα ίδια κεφάλαια των παραχωρησιούχων.

«Το υπουργείο έχει καλέσει τις τράπεζες να σταματήσουν την προσωρινή αναστολή των χρηματοδοτήσεων γιατί δεν υπάρχει καμία ουσιαστική δικαιολογία», αναφέρει επιπλέον ο υφυπουργός Υποδομών, και υπογραμμίζει ότι «οι τράπεζες δεν έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα να τεκμηριώσουν ευθύνη στο δημόσιο, δεδομένου ότι έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις του». Μάλιστα, ο κ. Μαγκριώτης σπεύδει να επισημάνει ότι εξομαλύνθηκε ο ρυθμός επιστροφής ΦΠΑ και με τις διατάξεις για τον συμψηφισμό απαιτήσεων που ψηφίστηκαν στο νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Επίσης, ο κ. Μαγκριώτης διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει καμία οφειλή του Δημοσίου προς τον παραχωρησιούχο, και ότι μετά από σειρά ενεργειών οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει και μπορούν να αναπτυχθούν παντού κατασκευαστικά μέτωπα.

Για το κίνημα «δεν πληρώνω»

Αναφορικά με τις αιτιάσεις των τραπεζών για την υστέρηση εσόδων από τα διόδια, ο υφυπουργός σημειώνει πως «είναι γεγονός ότι το κίνημα «δεν πληρώνω» των πολιτών και κυρίως η ύφεση έχει επιφέρει μείωση εσόδων, αλλά αυτές δεν είναι ουσιώδεις αιτίες για να σταματήσουν τη χρηματοδότηση του έργου» και «σε καμία περίπτωση δεν τεκμηριώνεται δικαίωμα είτε στον παραχωρησιούχο είτε στις τράπεζες, να αρνηθούν την εκτέλεση των έργων ή τη χρηματοδότηση».

Για την κρατική χρηματοδότηση, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει ότι «εξακολουθεί να υπάρχει η ροή χρηματοδότησης», ότι «δεν υπάρχει καμία υστέρηση στη δημόσια δαπάνη, εθνική και κοινοτική, και οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι» και ότι «υπάρχει και η χρηματοδότηση από την πλευρά του παραχωρησιούχου με τα ίδια κεφάλαια». Ειδικά πάντως για την χρηματοδότηση από την πλευρά του παραχωρησιούχου, ο υφυπουργός Υποδομών δεν παραλείπει να επισημάνει, ότι «είναι μικρό στο γενικότερο χρηματοδοτικό μείγμα και η χρηματοδότηση από την πλευρά των τραπεζών είναι σημαντική».

Μετά από προτροπή του υπουργείου, οι τράπεζες και ο παραχωρησιούχος δέχθηκαν να συζητήσουν και όπως εκτιμά ο κ. Μαγκριώτης, «σύντομα θα υπάρξουν απαντήσεις και επανεκκίνηση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού».

Η σήραγγα στην Κλόκοβα

«Όσον αφορά στην Κλόκοβα, όλα τα κόμματα είχαν τονίσει πως η λύση που έδινε η ΝΔ ήταν επικίνδυνη για λόγους οδικής ασφάλειας, και πως με την πρώτη προσφυγή στο ΣτΕ θα προέκυπτε αρνητική απάντηση λόγω προστασίας του περιβάλλοντος», αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, προσθέτει όμως ότι το υπουργείο έχει βρει τις τεχνικές λύσεις αλλά αυτές πρέπει να συμφωνηθούν και με τους παραχωρησιούχους, και να ενταχθούν στο σύνολο των αλλαγών που θα έρθουν προς κύρωση στη Βουλή.

Άκτιο-Αμβρακία

Για τα έργα κατασκευής του οδικού άξονα «Άκτιο-Αμβρακία», που είναι ένα πολύ μεγάλο έργο προϋπολογισμού 338 εκατομμυρίων ευρώ, στη Δυτική Ελλάδα εξελίσσονται κανονικά, αναφέρει ο κ. Μαγκριώτης, και ενημερώνει ότι σε όλα τα τμήματα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των επιτάξεων.

Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα

Στον οδικό άξονα «Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας», το υπουργείο ξεκίνησε την κατασκευή του τμήματος «Καρτέρι-Πάργα», το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013. Από το υπουργείο εκτελούνται έργα βελτίωσης στον άξονα «Αντιρρίου-Ιωαννίνων», ενώ εργασίες προβλέπονται σε μήκος 250 χλμ οδικού δικτύου για το νομό Ιωαννίνων, από τα οποία η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ θα δημοπρατήσει άμεσα μελέτες για τα πρώτα 200 χλμ.

Λευκάδα

Ακόμη, ολοκληρώθηκε το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες έως Άγιο Δημήτριο, ενώ προετοιμάζεται για δημοπράτηση η υποθαλάσσια αρτηρία Λευκάδας και ο οδικός άξονας «Άκτιο-Λευκάδα».

Ηγουμενίτσα

Το φθινόπωρο του 2012 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του έργου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ενώ αν δεν υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις θα υπογραφεί σε δύο μήνες η τρίτη φάση των συμπληρωματικών έργων.

«Η Ελλάδα γέρνει ανατολικά»

Την ερώτηση είχαν  υπογράψει οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέας Μακρυπίδης, Σπύρος Μαργέλης, Άντζελα Γκερέκου, Θανάσης Οικονόμου, Παύλος Στασινός, Μιχάλης Παντούλας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, Δημήτρης Τσιρώνης, Σοφία Γιαννακά και ο ανεξάρτητος συνάδελφος τους Βαγγέλης Παπαχρήστος. Οι βουλευτές ζητούν να χαρακτηριστεί ο Δυτικός Οδικός Άξονας-Ιόνια Οδός, έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας από το υπουργείο Υποδομών.

Πηγή: YPODOMES. COM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος