Πολλά από τα λάθη του παρελθόντος, που τότε πέρασαν απαρατήρητα, μας ταλαιπωρούν σήμερα. Ένα από αυτά είναι οι απαλλοτριώσεις που έγιναν πριν το 1965.
Συζητώντας με πολλούς χωριανούς, διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι υποστηρίζουν μια λανθασμένη άποψη, σχετικά με το θέμα των απαλλοτριώσεων, κατά την διάνοιξη της Επαρχιακής οδού Άρτας – Καρδίτσας. Όσοι μένουν πολύ κοντά ή έχουν οικόπεδα κοντά στην επαρχιακή οδό ΑΡΤΑΣ – ΞΗΡΟΚΑΜΠΟΥ, υποστηρίζουν ότι ένα τεμάχιο των οικοπέδων τους, συνήθως 2 - 3 - 4 αλλά και 6-7 μέτρων έξω από την υπάρχουσα οδό είναι απαλλοτριωμένη έκταση. Δεν υπάρχει ΚΑΜΜΙΑ αμφισβήτηση. Μας το διαβεβαίωσε ο μηχανικός, όταν τον καλέσαμε να μας κάνει τοπογραφικό, επιμένουν.
Απαντώ σε όλους αυτούς ξεκάθαρα. ΤΙΠΟΤΑ δεν είναι ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΜΕΝΟ. Το γιατί θα σας το αναλύσω παρακάτω. Οι μηχανικοί που καλέσανε έχουν ΑΔΙΚΟ;;; ΟΧΙ οι μηχανικοί έχουν ΔΙΚΑΙΟ !!! Άδικο έχει το Υπουργείο Συγκοινωνιών που παρέλαβε ένα δρόμο που δεν έγινε σύμφωνα με τα τοπογραφικά σχέδια της χάραξης.
Πριν το 1962 ο επαρχιακός δρόμος ήταν πολύ στενός δεν ξεπερνούσε πουθενά τα 4 μέτρα. Όταν αποφασίστηκε η διαπλάτυνση ένα κλιμάκιο τοπογράφων, σχεδίασε τον επαρχιακό δρόμο πλάτους 14 ή 15 μέτρων. Τα τοπογραφικά σχέδια προέβλεπαν κυρίως διαπλάτυνση του υπάρχοντος, με ελάχιστες παραλλαγές. Το έργο από τις Αλαταρές ως τον Ξηρόκαμπο, τον ανέλαβε ο πολιτικός μηχανικός Μαρτίνος, από τις Αλαταρές και κάτω, ως και την Καλεντίνη, ο πολιτικός μηχανικός Τσουμάνης. Θυμάμαι τα γεγονότα πολύ καλά, διότι τότε ήμουν μαθητής των τελευταίων τάξεων του δημοτικού σχολείου.
Το έργο της διαπλάτυνσης ξεκίνησε, χωρίς κανένας πολιτικός μηχανικός να μένει στην περιοχή. Οι δύο πολιτικοί μηχανικοί έστελναν αραιά και που, ένα τοπογράφο μηχανικό, να υποδείξει στους μπολντοζαραίους (χειριστές) που θα περάσει ο δρόμος. Ο τοπογράφος έλεγε στους χειριστές στην τάδε στροφή θα κόψετε περισσότερο από τα αριστερά στην επόμενη θα κόψετε περισσότερο από τα δεξιά και ούτω καθ εξής. Ύστερα εξαφανιζόταν για ένα – δυό μήνες. Οι χειριστές των μηχανημάτων χωρίς τοπογραφικό, χωρίς σχέδιο, χωρίς κορδέλα, περνούσαν το δρόμο όπου αυτοί έκριναν πιο σωστά. Με τον τρόπο αυτό έγινε ο επαρχιακός δρόμος πλάτους 14 ή 15 μέτρων παντού, όπως προέβλεπε η χάραξη, αλλά χωρίς να περάσει από τα σημεία που προέβλεπε η χάραξη. Επομένως στα περισσότερα σημεία δεν έκοψαν το απαλλοτριωμένο έδαφος, αλλά το αναναπαλλοτρίωτο έδαφος. Κάπου - κάπου πέρασαν και ακριβώς εκεί που πρόβλεπε η χάραξη, αλλά στα περισσότερα σημεία πέρασαν 1 ως και 7 μέτρα δεξιότερα ή αριστερότερα της χάραξης.
Το Υπουργείο όπως πάντα έστειλε μηχανικό και παρέλαβε το δρόμο. Ο μηχανικός τον παρέλαβε χωρίς να αναφέρει ότι δεν συμφωνεί με εκείνον της χάραξης !!!! Ο μηχανικός του Υπουργείου θ γλείψε και κανένα κοκαλάκι και τα βρήκε όλα ΑΨΟΓΑ !!!! Ο μηχανικός παραλαβής δημιούργησε το πρόβλημα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα το έχω εγώ. Στη διασταύρωση του κέντρου Υγείας ΑΝΩ ΚΑΛΕΝΤΙΝΗΣ, έγινε απλώς διάνοιξη, ενώ η χάραξη προέβλεπε παραλλαγή. Κατά την διάνοιξη έκοψαν ένα λάθος τμήμα του Χωραφιού του παππού μου και άφησαν ανέπαφο το τμήμα του χωραφιού, που προβλεπόταν στη χάραξη.
Αποτέλεσμα: Ο δρόμος σήμερα φαίνεται χωράφι και ένα μεγάλο τμήμα του χωραφιού (πολύ μακριά από το δρόμο) επαρχιακός δρόμος. Επομένως, τον δρόμο δεν μπορώ να τον πουλήσω διότι είναι επαρχιακός δρόμος. Το χωράφι μου επίσης δεν μπορώ να το πουλήσω διότι φαίνεται απαλλοτριωμένο.
Τι πρέπει να γένει;;; Εκείνο που δεν πρόκειται να γίνει ΠΟΤΕ !!! Το Υπουργείο πρέπει να στείλει κλιμάκιο τοπογράφων μηχανικών να διορθώσει την αρχική χάραξη. Να χαράξει το δρόμο εκεί που πραγματικά έγινε και να άρει όλες τις λάθος απαλλοτριώσεις.
Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος