Μάρτιος 2017, σύμφωνα με τις υποσχέσεις της Κυβέρνησης, σήμερα μπήκαμε στο μήνα παράδοσης των μεγάλων οδικών έργων της χώρας. Εύχομαι λοιπόν, καλό μήνα, καλή σαρακοστή και χαρούμενα εγκαίνια......
Στις 9 Αυγούστου 2016 στην ανάρτησή μας «πρόοδος εργασιών σε Ιόνια και Ολυμπία» είχαμε επισημάνει ότι «Η Ιόνια οδός πάει πολύ καλά, η Ολυμπία οδός όχι και τόσο καλά».
Στις 9 Αυγούστου 2016 στην ανάρτησή μας «πρόοδος εργασιών σε Ιόνια και Ολυμπία» είχαμε επισημάνει ότι «Η Ιόνια οδός πάει πολύ καλά, η Ολυμπία οδός όχι και τόσο καλά».
Δυστυχώς και προ ημερών, ταξιδεύοντας από Αθήνα για Άρτα και παρατηρώντας τα έργα, έβγαλα το ίδιο συμπέρασμα.
Ολυμπία:
Από το Κιάτο ως το Ξυλόκαστρο
όλα είναι έτοιμα και το τμήμα αυτό των 14 χιλμ. εντός των ημερών θα παραδοθεί. (Μάλλον παραδόθηκε με μια απλή ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρίας).
Από το Ξυλόκαστρο ως το Ρίο είναι μια διαδρομή 90 περίπου χιλμ.
Από αυτά, περίπου 40 με 45 χιλμ. είναι σήραγγες και μικρά τμήματα όπου
οι εργασίες είναι πολύ προχωρημένες και κατά την εκτίμησή μου μπορούν να
ολοκληρωθούν ως το τέλος Μαρτίου.
Για άλλα 10 - 12 περίπου χιλμ. η συμφωνία
προβλέπει την παράδοση τον Αύγουστο 2017.
Επομένως υπολείπονται 30 με 35 περίπου χιλμ. (90-45-12=33), αυτά για να παραδοθούν απαιτείται πολύ δουλειά, μα πάρα πολύ δουλειά.
Εκτιμώ ότι όχι σε 4-5 εβδομάδες, αλλά ούτε σε 4-5 μήνες δεν θα ολοκληρωθούν. Τα μηχανήματα βέβαια παντού εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς,
αλλά αυτό δεν φτάνει. Εύχομαι να κάνω λάθος.
Σημειωτέο είναι ότι στην παράκαμψη του Αιγίου, ήταν μια ευθεία 2 – 3 χιλμ. με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στη μέση. Κατά την άποψή μου αυτό ήταν ένα από τα ευκολότερα μικρά-τμήματα της Ολυμπίας οδού. Από το 2014 ως σήμερα συνεχώς εργάζονται και δυστυχώς
μέχρι τώρα μόνο το ένα ρεύμα έχουν ολοκληρώσει !!!
Ιόνια:
Στη σήραγγα Κλόκοβας Ανατολικά και Δυτικά αυτής εκτελούνται
εντατικές εργασίες και σύντομα εκτιμώ ότι θα ολοκληρωθούν.
Το τμήμα Κλόκοβα – Κεφαλόβρυσο εκτιμώ πως καθυστερεί επειδή η σύνδεση του τμήματος αυτού
με τον προσωρινό κόμβο της εθνικής οδού στην Κλόκοβα είναι πολύ δύσκολη. Η κατασκευάστρια εταιρία θα προτιμούσε (αποφεύγοντας προσωρινούς κόμβους) να παραδώσει όλο το δρόμο
εφάπαξ από Αντίρριο ως το Κεφαλόβρυσο, αλλά ίσως δεν προλαβαίνει τις προθεσμίες.
Σταμάτησα στον Κρικελο, στη γέφυρα προς Εμπεσό. Εκεί οι εργασίες είναι
υπέρ-εντατικές. Τα φορτηγά που μεταφέρουν παντός είδους υλικά (πέτρες, βράχους ασβεστολίθου, χαλίκι, χώματα, τριμμένα λεκάνια, κλπ.) σχηματίζουν ουρές! Όλα αυτά τα υλικά αναμιγνύονται και χρησιμοποιούνται στο μπάζωμα του οδοστρώματος. Μπουλντόζες, οδοστρωτήρες, υδροφόρες, όλα εν δράσει! Αλλά διαβάστε την άποψη ενός ειδικού:
Από την παραπάνω απάντηση του κ. Μακαρόνη συμπεραίνω ότι:
Τα τρία τμήματα για τα οποία απαιτούνται σημαντικές εργασίες είναι: 27+13+ 11=51 χιλμ. Αν η κατασκευάστρια εταιρία, μέχρι τέλος Μάρτη, δεν παραδώσει 51 χιλμ. που είναι περίπου το 25% της Ιόνιας οδού,
το έργο δεν θα θεωρηθεί ώριμο από την Ε.Ε. και ενδέχεται να υπάρξουν προβλήματα.
Γι αυτό εκτιμώ ότι, η κατασκευάστρια εταιρία σε 4-6 εβδομάδες θα
κάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες (εκσκαφές - μπαζώματα) ώστε να παραδοθεί και το τμήμα Αμφιλοχία –
Σελλάδες (27 χιλμ.) πριν το Πάσχα. Στα 4 χιλμ. θα γίνει στο ένα ρεύμα προσωρινή ασφαλτόστρωση
για την εξυπηρέτηση και της ανόδου και της καθόδου των οχημάτων. Οι υπόλοιπες εργασίες των 4 χιλμ., του τμήματος αυτού, θα ολοκληρωθούν ως τον Αύγουστο.
Κάτι ανάλογο, θα μπορούσε να γίνει και από Αντίρριο ως Κλόκοβα, προκειμένου ν αποφευχθεί η χρήση του προσωρινού κόμβου Κλόκοβας.
Με πραγματοποιημένες τις δύο παραπάνω προϋποθέσεις, όσοι ταξιδέψουν το Πάσχα για Ιωάννινα, μπαίνοντας από Αντίρριο στην Ιόνια, διανύοντας συνεχόμενα 183 χιλμ. Ιόνιας οδού, θα φτάσουν στην Πέρδικα. Είναι το καλλίτερο σενάριο, ας ευχηθούμε να υλοποιηθεί ως την μεγάλη εβδομάδα. Μέχρι σήμερα από τα 196 έχουν παραδοθεί τα 112 χιλμ.
Κάτι ανάλογο, θα μπορούσε να γίνει και από Αντίρριο ως Κλόκοβα, προκειμένου ν αποφευχθεί η χρήση του προσωρινού κόμβου Κλόκοβας.
Με πραγματοποιημένες τις δύο παραπάνω προϋποθέσεις, όσοι ταξιδέψουν το Πάσχα για Ιωάννινα, μπαίνοντας από Αντίρριο στην Ιόνια, διανύοντας συνεχόμενα 183 χιλμ. Ιόνιας οδού, θα φτάσουν στην Πέρδικα. Είναι το καλλίτερο σενάριο, ας ευχηθούμε να υλοποιηθεί ως την μεγάλη εβδομάδα. Μέχρι σήμερα από τα 196 έχουν παραδοθεί τα 112 χιλμ.
1η Μαρτίου είναι σήμερα, δεν είναι Πρωταπριλιά !
Απαίτηση της Ε.Ε. να λειτουργήσουν μέχρι τις 31 Μαρτίου οι αυτοκινητόδρομοι της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού. Πρόκειται για μια ημερομηνία – σταθμό που μάλλον δύσκολα μπορεί να ανατραπεί.Μέχρι εκείνη την ημέρα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία το 90% του μήκους του οδικών αξόνων για να θεωρηθεί ο δρόμος «λειτουργικός». Το 90% στην Ιόνια είναι περίπου 180 χλμ. και την Ολυμπία 110 περίπου χλμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε οτι μετά τις 31 Μαρτίου και ανά μια εβδομάδα ο ίδιος ο πρωθυπουργός θα πραδώσει στη κυκλοφορία όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που ολοκληρώνονται
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν σκεφτούμε πως ήταν η εικόνα του δρόμου πριν 1,5 — 2 μήνες, πραγματικά είναι μια ευχάριστη έκπληξη που αρχές Απριλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία το 95% του δρόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιθέτως στην Ιόνια οδό, παρά την πρόοδο που γίνεται στα τμήματα πού για αντικειμενικους λόγους είχαν μείνει πίσω, δεν καταλαβαίνω γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ το τμήμα Γαυρολιμνη Κεφαλοβρυσο, που φαινόταν να είναι σχεδόν έτοιμο εδώ και πολύ καιρό.
Μπράβο στους κατασκευαστές της Ολυμπίας. Στις 11 Απριλίου έγιναν τα εγκαίνια και παραδόθηκε. Ήταν ένας άθλος τα 7-8 χλμ. που απόμειναν και κάποιες μικροελλείψεις στις διαγραμμίσεις είναι κάτι ασήμαντο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τμήμα Ρίζα-σήραγγα Κλόκοβας-Κεφαλόβρυσο – κόμβος Αμφιλοχίας μήκους 96 χλμ. λειτουργεί κανονικά από σήμερα απόγευμα 12-4-2017.