10
Μαρτίου 2014 ώρα 15.02 και διαβάζω στις ειδήσεις του msn:
“Εντοπίστηκαν
συντρίμμια του Boeing 777 της Malaysia Airlines;
Κάνουν λόγο για
ίχνη που πιθανολογείται ότι ανήκουν σε αεροσκάφος - Στην περιοχή σπεύδουν πλοία
ώστε να διαπιστώσουν αν πράγματι τα συντρίμμια ανήκουν στην πτήση MH370.
Την ώρα που όλα τα
σενάρια είναι πιθανά για την τύχη του Boeing 777 της Malaysia Airlines, το οποίο
εξαφανίστηκε από τα ραντάρ πριν τρεις ημέρες,
νέες πληροφορίες κάνουν λόγο για εντοπισμό τμήματος του μοιραίου αεροσκάφους.”
Ξύνω
το κεφάλι μου και διαλογίζομαι. Είναι δυνατόν σήμερα το Μάρτη 2014 με τέτοια
τεχνολογία που διαθέτει η ανθρωπότητα να εξαφανιστεί ένα αεροπλάνο με 250 ανθρώπους;;;; Δυστυχώς ΝΑΙ !!! ΝΑΙ !!!
Άρα
ενώ η ανθρώπινη σκέψη πολλές φορές ξεπέρασε και την πιο ξέφρενη φαντασία, σε μερικά
απλά πράγματα η ανθρώπινη σκέψη βρίσκεται
ακόμη σε πρωτόγονη κατάσταση !
Ο
κουνιάδος μου εργάζεται σε βυτιοφόρο της πρώην shell. Εδώ
και δυο χρόνια η εταιρεία εγκατέστησε σε όλα τα βυτιοφόρα από ένα GPS. Μόλις ο οδηγός
της εταιρείας ανάβει τη μηχανή ανοίγει και το GPS. Σ όλο
το δρομολόγιο το GPS ενημερώνει βάση δεδομένων της εταιρίας στην Αθήνα με κάθε
λεπτομέρεια.
Κάθε στιγμή στη βάση δεδομένων καταγράφεται η ταχύτητα, σε πιο
σημείο έγινε στάση – στάθμευση κλπ. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία οποτεδήποτε
θελήσει μπορεί να διαπιστώσει αν ο οδηγός σταμάτησε κάπου άσκοπα, παρέκαμψε έστω και για λίγα μέτρα
το δρομολόγιό του! κλπ!!!!!! Οι οδηγοί έχουν ενημερωθεί και υποχρεούνται αν
για οποιοδήποτε λόγο σταματήσουν απρογραμμάτιστα
η παρεκκλίνουν του δρομολογίου τους πρέπει
άμεσα να ενημερώσουν τηλεφωνικά τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Οποιαδήποτε
παρέκκλιση χωρίς προειδοποίηση θεωρείται
ύποπτη συναλλαγής παραεμπορίου και μπορεί να στοιχίσει την απόλυση του οδηγού!!!
Όταν
λοιπόν η εταιρεία καυσίμων ανά πάσα
στιγμή γνωρίζει που βρίσκεται ένα βυτιοφόρο αυτοκίνητο, πως είναι δυνατό ένα καράβι, ένα αεροπλάνο με 250 ψυχές, δεν διαθέτει μια απλή συσκευή που να ενημερώνει
κάθε στιγμή τη ναυτιλιακή – αεροπορική εταιρία με τα αντίστοιχα στοιχεία.
Επομένως
το συντομότερο δυνατό κάθε αεροπλάνο θα πρέπει να εφοδιαστεί με σύγχρονη συσκευή
που θα στέλνει κάθε στιγμή στη βάση δεδομένων της εταιρείας του όλα τα στοιχεία που παρέχει ένα GPS και όλα τα στοιχεία που καταγράφονται στο μαύρο
κουτί κάθε αεροσκάφους.
Αυτονόητο
είναι ότι κάτι ανάλογο θα πρέπει να γίνει και στα πλοία.
Κατά την άποψή
μου κανείς αρμόδιος δεν έβαλε αυτό το στόχο, τυχόν
μικροεμπόδια
η σημερινή τεχνολογία μπορεί να τα παρακάμψει αμέσως.
Η
δαπάνη θα είναι απειροελάχιστη αν τη συγκρίνουμε με δαπάνη μιας μόνο
αεροπορικής πτήσης!
ΑΠΟΨΕΙΣ,
ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. 10 Μαρτίου
2014 Κώστας Α. Παππάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος