Καλώς ήρθατε!!!

Άν μας επισκεφτείτε, ευχόμαστε Κ α λ ό ... κ ο υ ρ ά γ ι ο ! ....... γίνονται καινούργιοι νόμοι, χωρίς να μας ζητούν τη γνώμη ! ........ Οκτώβριος 2010



Με κάθε επιφύλαξη, Κυριακή γιορτή και σχόλη νάταν η βδομάδα όλη .............
Η γενιά του πολυτεχνίου ξεκίνησε με καλές προθέσεις, αλλά στην πορεία οι περισσότεροι πρωτεργάτες με τις παρεούλες τους, έγιναν αριστεροί με δεξιές τσέπες, είπε "ανώνυμος πολίτης"
Οι αριστερές τσέπες σήμερα, είναι πιο γεμάτες απ τις δεξιές, είπε ο kapaka pappas
Είναι ορεινό χωριό, έδρα του Δήμου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ. Απέχει 29 χιλ. από την Άρτα και 25,4 χιλ. από τον κόμβο της ΙΟΝΙΑΣ οδού, που κάποια μέρα θα τελειώσει. που θα πάει;Από 12 Απριλίου 2017 Λειτουργεί από Ρίζα ως κόμβο Αμφιλοχίας, μήκος 96 χλμ. και Σελλάδες-Πέρδικα 53 χλμ. 3-8-2017 ολοκλήρωση!

Ούτοι συνέχθειν, αλλά συμφιλείν έφυν - Αντιγόνη - (Μα να μισώ δεν έγινα, γεννήθηκα για να αγαπώ)


Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Στο «φουλ» τα εργοτάξια σε Ιονία και Ολυμπία Οδό

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Πριν λίγες ημέρες παραδόθηκε ένας ανισόπεδος Κόμβος στην Αρχαία Κόρινθο κάνοντας "σεφτέ" στις παραδόσεις τμημάτων. Μεγάλος στόχος είναι έστω μικρά τμήματα να δίδονται στην κυκλοφορία καθώς το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα είναι ένα εργοτάξιο άνω των 100χλμ. 
Δεν παρατηρούνται ιδιαίτερα προβλήματα και η ολοκλήρωση αναμένεται μέχρι το Δεκέμβριο 2015.
Ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι όσον αφορά στα έργα που γίνονται στην Ολυμπία Οδό είναι σε πολύ υψηλούς ρυθμούς, οι οποίοι θα ενταθούν το επόμενο δίμηνο και ο δρόμος θα παραδίδεται τμηματικά. 

 ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να  ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο 2015  με μόνη εξαίρεση την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016.   Το υπουργείο ενέκρινε την τροποποίηση του σχεδιασμού του έργου, που αφορά στην παράκαμψη της εθνικής οδού στην Κλόκοβα (αντί της διαπλάτυνσής της) με δύο δίδυμες σήραγγες 2,9 χλμ.

θα κατασκευαστούν: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις.

Τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:

Α.  0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου (εδώ περιλαμβάνεται και το περατωθέν τμήμα  παράκαμψης  Αγρινίου).
Β.  76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Συκουλα. Στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο - συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος. (εδώ περιλαμβάνεται και το περατωθεν τμήμα  Σελάδες Φιλιππιάδα)  
Γ. 145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
Δ. 170 χλμ.- 196 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού

Στελέχη της κοινοπραξίας ενημέρωσαν το ypodomes.copm pvw στα εργοτάξια της Ιόνιας οδού απασχολούνται 1.600 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται είναι ιδιόκτητα, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά.

Προβλήματα καθυστερήσεων δημιουργούν

Τα αρχαιολογικά ευρήματα.
Για την εξεύρεση λύσης στις καθυστερήσεις που υπάρχουν, εξαιτίας των αρχαιολογικών ευρημάτων, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ζήτησε να υπάρξει άμεση συνάντηση των Υπουργών Υποδομών και Πολιτισμού, με στόχο να εξεταστεί κάθε τμήμα στο οποίο υπάρχει εκκρεμότητα από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.
Ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης έφερε ως παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι Αρχαιολογικές Υπηρεσίες στον οδικό άξονα Κόρινθος προς Πάτρα.  " Εδώ- είπε- ακούγεται ότι προς την περιοχή της Αμπελιάς μπορεί να βρεθούν αρχαία από τη εποχή του σιδήρου. Να καταγραφούν άμεσα, αλλά και να αφήσουν να γίνει ο δρόμος. Δεν μπορεί να ακούγεται ότι υπάρχει ένας οθωμανικός τοίχος στην περιοχή του Ξηροβουνίου, κοντά στα Πέντε Πηγάδια, και αυτό να μπλοκάρει τα έργα στην περιοχή μας, και τη Μ.Π.Ε μέχρι την Αμφιλοχία.

Το Στρατόπεδο Αβγού.
Εμπόδιο για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, είναι η παραχώρηση του στρατοπέδου Αβγού. Όπως είπε ο Περιφερειάρχης, από την εποχή που ο νυν Υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, ήταν Υφυπουργός Άμυνας και είχε αναλάβει πρωτοβουλίες, μέχρι σήμερα το στρατόπεδο "παραμένει ως έχει".
Ενώ έχει αδειάσει το στρατόπεδο - συνέχισε - το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν το  παραχωρεί στο Υπουργείο Υποδομών ώστε να δουλέψει επιτέλους το έργο.  Κανένας δεν μπορεί να στερεί το δικαίωμα του Ηπειρώτη να τελειώνει επιτέλους η Ιόνια Οδός.  Εγώ βγάζω αυτή την κραυγή αγωνίας, δυνατά όσο μπορώ, απευθυνόμενος προς  όλους του Υπουργούς και τον Πρωθυπουργό ώστε να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα.  Δεν έχουμε την άνεση μηνών. Αν αφήσουν και αυτή την ευκαιρία, αυτών των ημερών, να περάσει χωρίς αποτελέσματα, δεν  θα γίνει η Ιόνια Οδός".

Στο τμήμα από το Αντίρριο μέχρι τον κόμβο του Κεφαλοβρύσου, σε όλο του το μήκος, τα συνεργεία δουλεύουν πυρετωδώς, ενώ το εργοτάξιο αναπτύσσεται ακόμα. Ήδη εργάζονται περίπου 500 άτομα, από τα οποία τα 190 είναι εργαζόμενοι της ΤΕΡΝΑ και οι υπόλοιποι είναι υπεργολάβοι και το προσωπικό τους. Αυτή τη στιγμή έχει εκτελεστεί το 35% του έργου, που αφορά χωματουργικά κυρίως, καθώς και τεχνικά έργα. Όμως υπάρχουν και αρκετά προβλήματα όχι σε επίπεδο κατασκευαστικό, αφού η μορφολογία του εδάφους βοηθάει στο να μην παρουσιάζονται επιπλοκές, αλλά σε επίπεδο απελευθέρωσης των χώρων απ’ όπου περνάει η χάραξη.
Σε αρκετά σημεία δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Κάτω Βασιλικής και στον Εύηνο, όπου 8 συνολικά χιλιόμετρα δεν μπορούν να δουλευτούν, διότι εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις...

Προχωρούν γοργά τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα από Αντίρριο μέχρι Ρίζα (πριν την Παλιοβούνα) και έπειτα το επόμενο εργοτάξιο βρίσκεται στη Γαυρολίμνη. Και εκεί γίνονται εργασίες όπως και σε ολόκληρο το τμήμα από Γαυρολίμνη μέχρι Κεφαλόβρυσο μήκους 30 χλμ. περίπου. Η σήραγγα Καλυδώνας είναι σχεδόν έτοιμη. 


Τροποποιήσεις

Μετά την  επίσκεψη του Υπ. Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Αιτωλοακαρνανία στα τέλη Ιανουαρίου, έχουν ανακοινωθεί μικρές τροποποιήσεις στους κόμβους της Ιόνιας Οδού, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται να εξυπηρετεί καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες.

Η πρώτη τροποποίηση αφορά την σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον άξονα Άκτιο-Αμβρακία ενώ υπάρχουν μικρές τροποποιήσεις την περιοχή του Μενιδίου και της Αμφαιλοχίας. Συγκεκριμένα η χάραξη του αρχικού σχεδιασμού προβλέπει τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον υπό κατασκευή οδικό άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» μέσω της υφιστάμενης Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Τελικά το Υπ. Υποδομών αποφάσισε την απ’ ευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» και την τοπική παραλλαγή της Ε.Ο Αντιρρίου – Ιωαννίνων.

Ο σχεδιασμός αυτός υπαγορεύθηκε από τη μελέτη του Άξονα «Αμβρακία – Άκτιο» και εγκρίθηκε περιβαλλοντικά, οπότε η προσαρμογή της Ιόνιας Οδού είναι πλέον υποχρεωτική για λειτουργικούς, κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Επίσης το γεγονός ότι συνδέονται απευθείας μεταξύ τους δύο οδικοί άξονες παρόμοιων χαρακτηριστικών χάραξης, ενώ η Ε.Ο. παραμένει ως εναλλακτική διαδρομή, βελτιώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Στην περιοχή του Μενιδίου η τροποποίηση έχει να κάνει με την προσθήκη ημικόμβου κοντά  στη Συκούλα  για είσοδο - έξοδο, διαφορετικά με τον αρχικό σχεδιασμό για να πάει κάποιος στο Μενίδι θα έπρεπε, είτε να βγει στον Α/Κ Αμφιλοχίας (κάπου πριν το Λουτρό) και να διασχίσει το Μακρυνόρος, είτε να φθάσει στην Άρτα και να γυρίσει… πίσω. Ο ημικόμβος θα εξυπηρετεί και το Κομπότι. Ακόμη μεταξύ Μενιδίου και του οικισμού Ελαιοχωρίου αντί για μικρή σήραγγα που αρχικά προβλέπονταν, αποφασίστηκε παραλλαγή της χάραξης ανατολικά με γεφύρωση της κοιλάδας πλησίον του οικισμού Ελαιοχωρίου μέσω κοιλαδογέφυρας μήκους 500 μ.

Τέλος στην περιοχή του Κρίκελλου παρότι αρχικά προβλέπονταν η διέλευση του αυτοκινητόδρομου στις παρυφές του οικισμού Κρίκελλο με γέφυρα μήκους 520μ. αποφασίστηκε εναλλακτική χάραξη, η οποία απομακρύνεται από τον οικισμό, αφήνοντας ελεύθερη τη ζώνη για την μελλοντική επέκτασή του κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κρίκελλο – Λουτρό.

Πηγή: ypodomes.com


Σχόλιο του Κώστα Α. Παππά
Προσωπικά πιστεύω ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είναι ο ικανότερος υπουργός της μεταπολίτευσης. Το απέδειξε ως υπουργός Δημόσιας τάξης αλλά και ως υπουργός Υποδομών ξεμπλοκάροντας  όλα τα συγχρηματοδοτημένα από το ΕΣΠΑ Δημόσια έργα.  Δεν ξεμπλόκαρε μόνο την Ιόνια και Ολύμπια οδό αλλά και όλα τα μικρότερα έργα της Ελλάδος.
  
Από το δεύτερο εξάμηνο 2012 ως σήμερα απορροφήθηκαν κανδήλια 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ και ως το Δεκέμβρη 2015 αναμένεται να απορροφηθούν άλλα 5,8 δισ. ευρώ.  Συνολικά τα τελευταία 3,5 χρόνια αναμένεται να απορροφηθούν 13,5 δισ. ευρώ όταν από το 2009 ως τον Ιούλιο 2012 απορροφήθηκαν μόνο 8,5 δις ευρώ.

Φανταστείτε ότι αυτά τα 13,5 δισ. είναι δωρεάν χορηγήσεις της Ε.Ε.  που αν δεν τις απορροφήσουμε  μέχρι το Δεκέμβρη 2015 θα τις χάσουμε.
Αντίθετα για να πάρουμε από την Τρόικα έντοκα δάνεια 1 ή 2 δισ. ευρώ υπογράφουμε μνημόνια, παρακαλάμε και κάνουμε πολλές κολοτούμπες.
  
Ειδικότερα:
Υπερκάλυψη του στόχου απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων στο πρώτο εξάμηνο του 2014 κατά 140%, προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, που ανακοινώθηκαν στις 10-7-2014.
Στα 1,4 δισ. ευρώ  ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 οι απορροφήσεις κοινοτικών κονδυλίων, έναντι 1 δισ. ευρώ που ήταν ο στόχος.  Έτσι, για τέταρτο συνεχόμενο εξάμηνο η Ελλάδα κατάφερε να υπερκαλύψει το στόχο απορρόφησης που έχει τεθεί από το πρόγραμμα προσαρμογής.

Σύμφωνα με άλλη ανακοίνωση το υπουργείο Ανάπτυξης συνεχώς από το δεύτερο εξάμηνο του 2012 και μετά  επιτυγχάνεται υπέρβαση του στόχου. Συγκεκριμένα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012 απορροφήθηκαν 2,564 δισ. ευρώ έναντι στόχου 2,499 δισ. ευρώ, το 2013 ο στόχος ήταν 3,89 δισ. ευρώ και απορροφήθηκαν τελικά 4,6 δισ. ευρώ (υπερκάλυψη 118 %).
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο απορροφήθηκαν κονδύλια ύψους 7,7 δισεκατομμυρίων  ευρώ όταν την περίοδο 2009  έως  και το πρώτο μισό του 2012 το αντίστοιχο ποσό ήταν στα  8,5 δις. ευρώ.

Δυστυχώς κύριε Χρυσοχοΐδη δεν σας ψήφισα ποτέ επειδή είσαστε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, που πίστευα ότι ήταν το κόμμα  του ρουσφετιού, της απατεωνιάς και της αρπαχτής.  


Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Αγροτικό ζήτημα στην Άρτα. Καραπάνος και λοιποί τσιφλικάδες

Με κλικ οι εικόνα του άρθρου μεγαλώνει





Πηγή: Μήτσιος Νταλάκος,  Αρτινός εκ Πραμάντων καταγόμενος

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Κι όμως υπάρχει ένα σημείο στον πλανήτη όπου το παρελθόν και το παρόν γίνονται ένα!

Τόγκα, Ειρηνικός Ωκεανός, 180ος μεσημβρινός. Η μέρα είναι Σάββατο και η ώρα περίπου 9 το βράδυ. Μόλις 900 χιλιόμετρα μακρυά, στη νήσο Σαμόα, είναι επίσης 9 το βράδυ. Μόνον που εδώ είναι Παρασκευή!
Πώς γίνεται αυτό; Οι δυο περιοχές είναι αρκετά κοντά για να ανήκουν στην ίδια ζώνη ώρας, μόνο που βρίσκονται... μια μέρα μακριά!

Γιατί τις χωρίζει η Διεθνής Γραμμή Ημερομηνίας (International Date Line ή απλά IDL)!
H IDL είναι μια νοητή γραμμή που διατρέχει την επιφάνεια της Γης κάπου κοντά στον 180ο μεσημβρινό. Και είναι η γραμμή που χωρίζει το σήμερα, από το αύριο, η γραμμή στην οποία ο πλανήτης... αλλάζει μέρα.
Το εντυπωσιακό είναι ότι αν ένα αεροπλάνο διασχίσει τη γραμμή αυτή ουσιαστικά περνά μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου από τη μια μέρα στην άλλη. Αν το αεροπλάνο ή το πλοίο κινείται προς τα ανατολικά, περνά από το σήμερα στο χθες. Ενώ αν κινείται δυτικά περνά από το χθες στο σήμερα.
Όποιος θυμάται τα αναγνώσματα του Ιουλίου Βερν, ο Φιλέας Φογκ ξεκίνησε το ταξίδι του από το Λονδίνο προς τα ανατολικά για να κάνει το γύρο του κόσμου σε 80 μέρες. Όμως όταν επέστρεψε - κι ενώ νόμιζε ότι είχε χάσει το στοίχημα- κατάλαβε ότι ουσιαστικά μια μέρα του είχε... φύγει μέσα από τα χέρια. Γιατί στο κομμάτι από την Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας προς το Σαν Φρανσίσκο δεν αφαίρεσε μια μέρα από το ημερολόγιο του καθώς πέρναγε την Διεθνή Γραμμή Ημερομηνίας.
Πώς "χαράχτηκε" η Διεθνής Γραμμή Ημερομηνίας;
Η ανάγκη για την οριοθέτηση του χρόνου βάσει "σήμερα" και "αύριο" και "χθες" έγινε σαφής όταν η κοσμοϊστορική πορεία του Φερδινάνδου Μαγγελάνου που περιέπλευσε τον κόσμο το 1519-1522. Οι επιζώντες του πληρώματος (μόλις 18 άτομα στο σύνολο των 217 που αναχώρησαν) επέστρεψαν στον ισπανικό σταθμό πλήρως βέβαιοι για την ημέρα της εβδομάδας, η οποία βεβαιωνόταν από το ημερολόγιο του πλοίου.
Παρ' όλα αυτά όσοι βρίσκονταν εκεί και τους υποδέχτηκαν επέμεναν ότι η ημέρα ήταν μία ημέρα αργότερα. Το φαινόμενο αυτό, που τώρα γίνεται εύκολα κατανοητό καθώς ο Μαγγελάνος ξεκίνησε το ταξίδι του πλέοντας προς την δύση, προκάλεσε μεγάλη έξαψη εκείνη την εποχή στο βαθμό που μια ειδική αντιπροσωπεία στάλθηκε στον Πάπα για να πάρει εξηγήσεις για αυτό το παράξενο γεγονός.