Καλώς ήρθατε!!!

Άν μας επισκεφτείτε, ευχόμαστε Κ α λ ό ... κ ο υ ρ ά γ ι ο ! ............... γίνονται καινούργιοι νόμοι, χωρίς να μας ζητούν τη γνώμη !



Με κάθε επιφύλαξη, Κυριακή γιορτή και σχόλη νάταν η βδομάδα όλη .............
Η γενιά του πολυτεχνίου ξεκίνησε με καλές προθέσεις, αλλά στην πορεία οι περισσότεροι πρωτεργάτες με τις παρεούλες τους, έγιναν αριστεροί με δεξιές τσέπες, είπε "ανώνυμος πολίτης"
Οι αριστερές τσέπες σήμερα, είναι πιο γεμάτες απ τις δεξιές, είπε ο kapaka pappas
Είναι ορεινό χωριό, έδρα του Δήμου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ. Απέχει 29 χιλ. από την Άρτα και 25,4 χιλ. από τον κόμβο της ΙΟΝΙΑΣ οδού, που κάποια μέρα θα τελειώσει. που θα πάει;

ύτοι συνέχθειν, αλλά συμφιλείν έφυν - Αντιγόνη - (Μα να μισώ δεν έγινα, γεννήθηκα για να αγαπώ)


Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

Ο φράχτης στον Έβρο


31.8.2011. Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το έργο όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές της κατασκευής, που θα στοιχίσει 5.498.000 ευρώ.
Μετά τη  δημόσια διαβούλευση, που ολοκληρώθηκε στις 20 Αυγούστου έχει δρομολογηθεί η εκτέλεση του έργου και η ανέγερση διπλού φράκτη.

Ο φράχτης μήκους 10 χλμ., θα αναπτυχθεί εξολοκλήρου σε ελληνικό έδαφος και θα αποτελείται από διπλή περίφραξη ισχυρού συρματοπλέγματος επί στύλων από χαλύβδινες και γαλβανισμένες πρότυπες τυπικές διατομές. Η εξωτερική περίφραξη που θα κατασκευαστεί κατά μήκος της συνοριακής γραμμής μεταξύ των δύο χωρών θα έχει ύψος 2,50 μ. Η δεύτερη περίφραξη που θα κατασκευαστεί εσωτερικά, προς την ελληνική πλευρά, σε απόσταση 1,20 μ. από την εξωτερική περίφραξη, θα έχει ύψος 3,00 μ. Το συρματόπλεγμα και στις δύο περιφράξεις θα καλύπτει εξολοκλήρου το ύψος κάθε περίφραξης και θα συνίσταται από γαλβανισμένο σύρμα. Μεταξύ της εσωτερικής και της εξωτερικής περίφραξης θα παρεμβάλλονται δύο σειρές κονσερτίνες, οι οποίες θα αποτελούνται από λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα.

Ο Υπουργός με τους ακριβοπληρωμένους συμβούλους του,  μετά από πολύ  ώριμη σκέψη, βρήκαν τη λύση ! Αποφάσισαν να φράξουν τα σύνορα του Έβρου !!!  Δεν ξέρω για πρόβατα, γίδια ή για βόδια «πέρασαν» τους λαθρομετανάστες !!!  …………..   Δείτε ολόκληρη την ανάρτηση 


Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Αποτελέσματα Πανελληνίων εξετάσεων 2011

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να ανοίξουν οι Πύλες του Υπουργείου Παιδείας.  Δείτε τις βάσεις σε   excel  όλων των σχολών






  


Ακολουθεί πολιτική "διαφήμιση"


Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2011

Κρατήσεις συντάξεων, έκτακτη εισφορά 2011 (πίνακες)

Παραθέτουμε πίνακες κρατήσεων των ειδικών εισφορών στις Κύριες και Eπικουρικές Συντάξεις.  Πίνακας της έκτακτης εισφοράς στα Φυσικά πρόσωπα.



Διαβάστε τη νεότερη ανάρτηση:    Κρατήσεις στις Συντάξεις από 1-1-2012


Νόμος 3986 1-7-2011
Άρθρο  44
Λοιπές ασφαλιστικές και Συνταξιοδοτικές διατάξεις

Από 1-8-2011 τα ποσοστά παρακράτησης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Σύνταξης , στις Κύριες Συντάξεις  αναπροσαρμόζονται ως εξής:

Σύνταξη από 1.400,01 €/μήνα έως 1.700 €  παραμένει στο 3%
Σύνταξη από 1.700,01 €/μήνα έως 2.000 €  αυξάνεται από  4% σε 6%
Σύνταξη από 2.000,01 €/μήνα έως 2.300 €  αυξάνεται από  5% σε 7%
Σύνταξη από 2.300,01 €/μήνα έως 2.600 €  αυξάνεται από  6% σε 9%
Σύνταξη από 2.300,01 €/μήνα έως 2.600 €  αυξάνεται από  7% σε 10%
Σύνταξη από 2.600,01 €/μήνα έως 2.900 €  αυξάνεται από  8% σε 12%
Σύνταξη από 2.900,01 €/μήνα έως 3.200 €  αυξάνεται από  9% σε 13%
Σύνταξη από 3.200,01 €/μήνα και πάνω αυξάνεται από      10% σε 14%
Παράδειγμα: Συνταξιούχος με μηνιαία σύνταξη (ακαθάριστα) 2.450 € είχε παρακράτηση 2.450Χ6%= 147 €. Μετά την 1-8-2011 θα έχει 2.450Χ9% =220,50€.

Από 1-8-2011 στους συνταξιούχους του Δημοσίου, του ΝΑΤ και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής ασφάλισης (με απλά λόγια όλων των συνταξιούχων) που δεν έχουν συμπληρώσει το 60ο έτος της ηλικίας τους παρακρατείται επιπλέον μηνιαία εισφορά ως εξής: 


Για συντάξεις από 1.700,01 €/μήνα έως και 2.300 € ποσοστό 6%
Για συντάξεις από 2.300,01 €/μήνα έως και 2.900 € ποσοστό 8%
Για συντάξεις από 2.900,01 €/μήνα  και πάνω          ποσοστό 10%

Παράδειγμα: (Αν κατάλαβα καλά) Συνταξιούχος με μηνιαία σύνταξη (ακαθάριστα) 2.450 € θα έχει 2.450Χ9=220,50€ παρακράτηση (ΕΑΣ)  Και επί πλέον {(2.450-220,50=2.229.5),  2.229,5 Χ 6%= 133,80 €}.  


Οι παρακρατήσεις υπολογίζονται στο συνολικό ποσό της σύνταξης, όπως διαμορφώνεται μετά την παρακράτηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων της προηγούμενης παραγράφου.
Εξαιρούνται της ανωτέρω εισφοράς όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί λόγω αυτοδίκαιης λύσης της εργασιακής σχέσης ή αποστρατεύτηκαν με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας (στρατιωτικοί)  και οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας.
Η παρακράτηση διακόπτεται τον επόμενο μήνα από τη συμπλήρωση του 60ου έτους της ηλικίας. 
Για την πρώτη κατηγορία το ποσό της σύνταξης μετά την παρακράτηση της επιπλέον εισφοράς δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.700 €.


Από την 1-9-2011 θεσπίζεται ειδική εισφορά συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης.
Η ειδική εισφορά, ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ παρακρατείται μηνιαία κατά την καταβολή της σύνταξης. Υπολογίζεται στο συνολικό ποσό της σύνταξης και καθορίζεται ως εξής:
  
Για συντάξεις από 300,01 €/μήνα έως και 350 € ποσοστό 3%
Για συντάξεις από 350,01 €/μήνα έως και 400 € ποσοστό 4%
Για συντάξεις από 400,01 €/μήνα έως και 450 € ποσοστό 5%
Για συντάξεις από 450,01 €/μήνα έως και 500 € ποσοστό 6%
Για συντάξεις από 500,01 €/μήνα έως και 550 € ποσοστό 7%
Για συντάξεις από 550,01 €/μήνα έως και 600 € ποσοστό 8%
Για συντάξεις από 600,01 €/μήνα έως και 650 € ποσοστό 9%
Για συντάξεις από 650,01 €/μήνα και πάνω         ποσοστό 10%
Παράδειγμα: Συνταξιούχος με μηνιαία σύνταξη (ακαθάριστα) 440 € Μετά την 1-9-2011 θα έχει μηνιαία παρακράτηση 440Χ5=22€.


Ειδική έκτακτη εισφορά σε όλους τους Φορολογουμένους (ΦΥΣΙΑΚΑ  ΠΡΟΣΩΠΑ)

Νόμος 3986 1-7-2011
Άρθρο  29
1.      Επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων που προέκυψαν κατά τις διαχειριστικές χρήσεις 2010 έως και 2014 και δηλώνονται με τις δηλώσεις των αντιστοίχων οικονομικών ετών 2011-2015.
2.      Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό . Εξαιρούνται και δεν προσμετρώνται τα εισοδήματα της περίπτωσης παραγράφου 5 άρθρου 6, παρ. 1 άρθρου 14, παρ. 1 του άρθρου 45 του Κ.Φ.Ε.  (ειδικές περιπτώσεις αυτοτελούς φορολόγησης, ελπίζω να μην αφορά τους κρατικοδίαιτους συμβούλους και μάνατζερ).    Επίσης εξαιρούνται οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον οργανισμό αυτό.   
3.      Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης που επιβάλλεται στο συνολικό  καθαρό εισόδημα υπολογίζεται ως εξής:
Α. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 12.001 ευρώ έως 20.000 € η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 1% επί ολοκλήρου του ποσού.
 Β. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 20.001 ευρώ έως 50.000 € η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 2% επί ολοκλήρου του ποσού.
Γ. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 50.001 ευρώ έως 100.000 € η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 3% επί ολοκλήρου του ποσού.
Δ. Για συνολικό καθαρό εισόδημα από 100.001 ευρώ και πάνω η εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 4% επί ολοκλήρου του ποσού.

Για τον υπολογισμό της εισφοράς αυτής εκδίδεται εκκαθαριστικό σημείωμα που θα λάβουμε σε λίγες ημέρες.
Οι ειδικές κατηγορίες που απαλλάσσονται της εισφοράς,  π.χ. άνεργοι,  πρέπει να αποταθούν στην εφορία προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. 
Σύμφωνα με το άρθρο 30 του ιδίου νόμου επιβάλλεται και ειδική εισφορά για Ι.Χ. αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού από 1929 κυβικά και πάνω, σκαφών αναψυχής, αεροσκαφών κλπ.
Όλες οι ειδικές έκτακτες εισφορές θα έρθουν σ ένα εκκαθαριστικό σημείωμα.
Η εισφορά καταβάλλεται σε 6 ίσες μηνιαίες δόσεις. Η κάθε δόση εκτός της τελευταίας δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 300 ευρώ.

Πηγή: Εφημερίδα ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ (ταχυδρομικών) ΙΟΥΛΙΟΣ –ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011.
   

Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2011

Η πούλια και η ξένη φωνή

Απόσπασμα από το Βιβλίο του Ανδρέα Παππά «επιστροφή στο παρελθόν»  Ιούνιος 1987

«Χαρά στα μάτια που θα ιδούν πρωτοθερτιά την πούλια».
Όποιος δει την πούλια την πρώτη του Ιούνη, με το παλιό ημερολόγιο, θα φτιάσει χίλια πρόβατα. Έτσι έλεγαν οι παλιότεροι.

Αυτή τη μέρα η πούλια βγαίνει με την ανατολή του ήλιου, γ’  αυτό κανένας δεν μπορεί να τη δει με γυμνό μάτι.
Εμένα μου φαινόταν πως είχα καθαρότερα μάτια και θα την έβλεπα.
Ήμουν δεκατριών χρονών και φύλαγα στο βουνό το στερφοκόπαδο, επί το πλείστον αρνιά και λίγα κριάρια. Παιδικό μου όνειρο ήταν να γίνω μεγάλος βλάχος, ένας τσέλιγκας των παραμυθιών. Αφού στα 12 τελείωσα το Δημοτικό σχολείο στα 13 μου χρόνια, νόμιζα πως ήρθε η ώρα  της επίτευξης του μεγάλου στόχου. Πρώτα – πρώτα, έπρεπε να δω την πρωτοθερτιά την πούλια. Πίστευα ότι αν έβλεπα την πούλια, σύμφωνα με την δοξασία - παράδοση όλα τ άλλα ήταν εύκολα. Η τύχη  θα ήταν για πάντα μαζί μου, με μια μικρή προσπάθεια οι πόθοι μου θα εκπληρώνονταν  κατά  λογική συνέπεια. 

Έτσι το αποφάσισα, την πρώτη Ιουνίου, να ξημερωθώ στην κορυφή του βουνού. Πολλές ώρες πριν ξημερώσει έπιασα την κορυφή του Γεραμπή*  και περίμενα το γλυκοχάραμα. Στη θέση αυτή δεν υπήρχε άλλη ανθρώπινη ψυχή.  Εγώ τυλιγμένος στην κάπα μου, πιο πέρα το στερφοκόπαδο γραικισμένο** και ένα αηδονάκι που κελαηδούσε όλη τη νύχτα.
Πλησίαζε το ξημέρωμα και η νύστα έραβε τα μάτια μου. Για να μην αποκοιμηθώ έβγαλα την καπνοσάκουλα, «έστριψα μια τσιγάρα» και την άναψα με ίσκα και πριόβολο.  Μόλις τράβηξα δυο ρουφηξιές, μέσα στην ήρεμη φύση, άκουσα πεντακάθαρα μια αντρική φωνή  ΩΧ !  ΟΧ !!.  ωχ-ωχ !
Από το φόβο μου ξέχασα τα χίλια πρόβατα. Ξεγραίκιασα το κοπάδι, μπήκα ανάμεσά τους και ροβόλησα χαμηλότερα για να πλησιάσω άλλα κοπάδια. Ξάγρυπνος με αγωνία περίμενα να φέξη όχι να δω την πούλια, αλλά για να μου φύγει ο φόβος. Το πρωί ξανανέβηκα στην βουνοκορφή και ερεύνησα το μέρος αυτό. Δεν υπήρχε ψυχή. Δεν υπήρχε ούτε άνθρωπος ούτε κοπάδι !!!
Το πρώτο και μεγαλύτερο παιδικό μου όνειρο διαψεύστηκε στην ηλικία των 13 ετών. Σ όλη μου τη ζωή έμεινα ένας μικρός ασήμαντος βοσκός. 

Γεραμπή* Είναι η ψηλότερη κορυφή του βουνού της Καλεντίνης με υψόμετρο 1750 μέτρα. «Δόξα νάχει ο Γεραμπής» = Δάξα νάχει ο ύψιστος.
γραικισμένο** (κοπάδι) πεσμένο για ύπνο και ξεκούραση.  
Κώστας Α. Παππάς Καλεντίνη  8 Ιουλίου 2011
Θα ακολουθήσει η δεύτερη παιδική – εφηβική απογοήτευση   «Η νεράιδα στο Βαλαρίτη ποταμό»




Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

Ο Κώτσιο (Γαλάνης) Πλακούτσης


Σε ηλικία 8 – 10 ετών δικάστηκε και φυλακίστηκε με τον πατέρα του στα Γιάννενα.  Ο πατέρας του δραπέτευσε από τη φυλακή ενώ ο Κώτσιος κρατήθηκε μέχρι που έληξε η ποινή του. Εκεί του δόθηκε η ευκαιρία να μάθει και λίγα γράμματα. Όταν αποφυλακίστηκε το «έπαιζε γραμματιζούμενος» και πράγματι ήταν γραμματιζούμενος μπροστά στους άλλους που δεν ήξεραν καθόλου γράμματα. Ο συχωρεμένος όταν έλαχε ήξερε να γράψει ένα γράμμα, μια ΑΙΤΗΣΗ, μια αναφορά. Ήταν λεβέντης στην εμφάνιση και υπηρέτησε ως στρατιώτης στη «Βασιλική Φρουρά». 

Με το μακαρίτη τον καλόγερο Ροβέλιστας Μητροφάνη δεν τα πήγαινε και τόσο καλά, γιατί ήταν Χριστιανός με απόψεις που παρέκλιναν από εκείνες της Θρησκείας.
Ο συχωρεμένος ο Κώτσιος υποστήριζε ανεπιφύλαχτα τις θρησκευτικές του απόψεις ακόμα και μπροστά στους παπάδες.
Κάποια μέρα ο Μητροφάνης του είπε: 
Άστα αυτά Κώτσιο, μην τα βάζεις με το Θεό και έλα μια μέρα να σε εξομολογήσω.  Ο Κώτσιος πήγε εξομολογήθηκε και ο Μητροφάνης «τον κανόνισε»*
- Έχεις πολλές αμαρτίες Κώτσιο, από εδώ και πέρα πρέπει να γίνεις καλός Χριστιανός. Για έξι μήνες πρέπει να νηστεύεις συνέχεια και μετά το εξάμηνο θα νηστεύεις μόνο Τετάρτες Παρασκευές και σαρακοστές. 
- Άμα νηστέψω;  τι θα γίνει ;  ρώτησε ο Κώτσιος.   
- Άμα νηστέψεις και δε συνεχίσεις να αμαρτάνεις, ο Θεός είναι φιλεύσπλαχνος και θα σε συγχωρήσει. Έτσι λένε οι γραφές, κατέληξε ο Μητροφάνης. 

Μετά από πολύ καιρό ο Μητροφάνης συνάντησε τον Κώτσιο στο μαγαζί του Πλαστήρα.
- Τι έγινε Κώτσιο, νήστεψες ; τον ρώτησε.
- ΟΧΙ, Παπά μου απάντησε ο Κώτσιος.
- Γιατί ;  Ρώτησε ο Μητροφάνης.
- Αν με συγχωρήσει τώρα ο Θεός, πάλι αμαρτίες θα ξανακάνω.  Πόσες φορές θα με συχωρέσει ;  κάποια στιγμή Θα βαρεθεί.  Έχω πολλά χρόνια ζωής μπροστά μου και αυτά που λέει η θρησκεία, εγώ παπά μου δεν μπορώ να τα εφαρμόσω από τώρα.
Όταν γεράσω και πριν πεθάνω, τότε θα νηστέψω. Ο Θεός είναι φιλεύσπλαχνος, θα συγχωρήσει όλες τις αμαρτίες και τις παλιές και όσες άλλες θα κάμω μέχρι τότε.  Έτσι δε λένε και οι γραφές παπά μου;
Θύμωσε ο Μητροφάνης και μάλωσε τον Κώτσιο μπροστά σε πολλούς θαμώνες του καφενείου καταλήγοντας:
Είσαι αδιόρθωτος, δεν σε σώνει τίποτα, σούμπιτος στην κόλαση θα πας.
Το έμαθε το χωριό και πολλοί ρωτούσαν τον Κώτσιο για το γεγονός. Ο Κώτσιος απαντούσε:
Μου είπε πως θα πάω στην κόλαση, αλλά ψέματα είπε.   «Έμαθα γέμισαν και ο παράδεισος και η κόλαση. Πουθενά δε χωράω, Εμένα σε κάνα διάδρομο θα με πετάξουν».                
τον κανόνισε* = του έθεσε όρους μετάνοιας.
 Μια ιστοριούλα του Λάμπρου Λ. Πλακούτση 10-7-2011.
Κώστας Α. Παππάς





Διαβάστε στο **ΑΣΤΡΟΧΩΡΙ ΑΡΤΑΣ**
Σέλτσο – Οδοιπορικό στον τόπο θυσίας   


Στις 22 Αυγούστου ημέρα Δευτέρα και ώρα 21.30΄στην κεντρική πλατεία της Τοπικής Κοινότητας ΠΗΓΩΝ – ΑΡΤΑΣ <<ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΔΡΑ >> του δήμου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης για το Ολοκαύτωμα των ΣΟΥΛΙΩΤΩΝ στο ΣΕΛΤΣΟ, θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ του διακεκριμένου Αρτινού φωτογράφου-κινηματογραφιστή ΒΑΣΙΛΗ ΓΚΑΝΙΑΤΣΑ , με θέμα << ΣΕΛΤΣΟ -ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΘΥΣΙΑΣ >>.

Η εκδήλωση τέλει υπό την αιγίδα του δήμου Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ και της Δημ. Ενότητας ΤΕΤΡΑΦΥΛΙΑΣ . Η προβολή θα γίνει μετά το πέρας της ημερίδας που διοργανώνει ο Δήμος μας, με θέμα <<ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ>> στον ίδιο χώρο, με ώρα έναρξης την 20.00 ώρα.  Διαβάστε περισσότερα 

Τετάρτη, 3 Αυγούστου 2011

Ο Πανουργιάς ρωτά ο Καραϊσκάκης Απαντά

Από το soundtrack της ταινίας του Νίκου Καλογερόπουλου "Οι ιππείς της Πύλου"

Στοίχοι: Νίκου Καλογερόπουλου
Ερμηνεία: Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Διασκευή εικόνων:  http://anokalentini.blogspot.com  
Χρησιμοποιήσαμε και εικόνες - φωτογραφίες από τον τόπο που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Εθνικός μας Ήρωας  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ.




Ανακοίνωση του Δήμου: ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!!


ΔΗΜΟΣ Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ

Φίλε Δημότη,
Το νερό είναι ζωή και δίκαια στην εποχή μας ονομάζεται «λευκός  χρυσός». Αν λείψει από έναν, θα λείψει από όλους μας. Γ΄ αυτό και επειδή ήδη βρισκόμαστε στο καλοκαίρι οι προσπάθειες του Δημάρχου, των Αντιδημάρχων, των Δημοτικών Συμβούλων, των υπαλλήλων και των εργατών για την εξασφάλιση επάρκειας και ποιότητας νερού είναι και θα είναι διαρκείς.
Όμως αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται όλοι μας και ο καθένας χωριστά να μεταχειριστούμε το πολύτιμο αυτό δώρο ζωής, τα νερό με σύνεση, μέτρο και ορθολογισμό. θεωρούμε ότι ο καθένας από μας έχει την υπευθυνότητα να αναληφθεί ότι το θέμα του νερού δεν αντιμετωπίζεται με νόμους, απαγορεύσεις, πρόστιμα. Αλλά αποτελεί απόδειξη ύψιστου σεβασμού του εαυτού μας και των συνανθρώπων μας κυρίως.
Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, ας  μην φερόμαστε εγωιστικά και ανεύθυνα. Το νερό δεν είναι μόνο για έναν είναι για όλους μας. Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι προέχει η εξασφάλιση νερού για να πίνουμε και η ικανοποίηση των οικιακών αναγκών. Γι αυτό θερμά σας παρακαλούμε να αποφεύγετε το πότισμα και την άσκοπη χρήση νερού (πλύσιμο αυτοκινήτων, αυλών. πεζοδρομίων κλπ.)
Φίλε ετεροδημότη.
Ζητάμε τηv κατανόηση σου σχετικά με την κατανάλωση νερού ιδιαίτερα αυτούς τους μήνες που θα σε έχουμε κοντά μας. Όπως αντιλαμβάνεσαι η λογική ότι καταναλώνω τους δύο μήνες του καλοκαιριού, όσο νερό μου αναλογεί όλο το χρόνο δεν ευσταθεί, γιατί με αυτό τον τρόπο γνωρίζεις πολύ καλά ότι αρκετοί συνδημότες σου θα μείνουν χωρίς νερό.
Εάν παρά τις εκκλήσεις μας για την εξοικονόμηση νερού, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, δεν υπάρξει ανταπόκριση και προκειμένου να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον, είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε τα νομίμως προβλεπόμενα μέτρα, που ούτε εμάς ευχαριστούν.

ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!                               
                                                                                                                                          Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ 

ΓΑΛΛΙΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ



Άνθρακας ο Θησαυρός


ΑΝΩ ΚΑΛΕΝΤΙΝΗ ΤΟΠΙΚΑ  ΝΕΑ

«Έψαχναν καζάνια με λίρες στην Άνω Καλεντίνη, αλλά δεν τις βρήκαν …….»  έγραψε η ΗΧΩ της ΑΡΤΑΣ

Με άκρα μυστικότητα οργανώθηκε η αναζήτηση  θησαυρού στο προαύλιο της εκκλησίας μας Άγιος Γεώργιος. Φαίνεται ο ιερέας και το συμβούλιο της εκκλησίας μας ήταν τόσο βέβαιοι περί της ύπαρξης του θησαυρού που μόνο «δρακόντεια» μέτρα ασφαλείας για την αποφυγή υφαρπαγής του από εμάς τους λιγοστούς κατοίκους έπρεπε να ληφθούν. 
Ίσως ο μπάρμπα Κώστας και ο μπάρμπα Δήμος, όταν έβλεπαν το μπαούλο με τις χρυσές λίρες, γυάλιζε το μάτι τους, ίσως ξετρυπώνανε τις αντάρτικες κουμπούρες, πυροβολούσαν στο ψαχνό τους επιτρόπους για να αρπάξουν το θησαυρό της εκκλησίας.
Με άκρα μυστικότητα ενήργησαν εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες άδειες και αστυνομική υποστήριξη.

 Η εκσκαφή έγινε στις 21-6-2011,  διήρκησε μερικές ώρες, έγινε στην πλατεία του χωριού μας, κοντά στο ιερό της εκκλησίας και έφθασε σε βάθος περί τα 2 μέτρα. Χρησιμοποιήθηκαν ένας εκσκαφέας, ένα φορτηγό αυτοκίνητο για τη μεταφορά των μπαζών και κάνα δυο άλλα μηχανήματα για να εμποδίζεται η θέα των λιγοστών κατοίκων που τυχαία παρευρεθήκαμε εκεί. Στην επίβλεψη συμμετείχαν ο ιερέας του ναού, όλοι οι επίτροποι, καθώς και υπάλληλοι διαφόρων κρατικών φορέων.  Η αγωνία του ιερέα των επιτρόπων ήταν μεγάλη. Καθώς οι ώρες περνούσαν, η αγωνία τους μάλλον μετατράπηκε σε εκνευρισμό.
Τελικά όπως πάντα, εκεί που υπάρχει «μύθος» δεν υπάρχει θησαυρός. Εκεί που υπάρχει «μύθος» πάντα κάποιοι άλλοι  «οι παράνομοι»  ερευνούν με μηχανήματα το χώρο και παίρνουν το θησαυρό αν πράγματι υπάρχει, πριν κάνουν τις εκσκαφές «οι νόμιμοι». 

Ο πρώην πρόεδρος της Κοινότητός μας και για πολλά χρόνια επίτροπος του ιερού ναού Αγίου Γεωργίου, Λάμπρος Λ. Πλακούτσης είπε:
Πράγματι, υπήρχαν φήμες περί ύπαρξης κάποιου θησαυρού. Με πλησίασαν αρκετοί κάτοικοι του χωριού μας  και μου είπαν «κάνε κάτι, μέσα στο μύθο μπορεί να κρύβεται και κάποια αλήθεια». 
Κάποιοι ειδικοί έκαναν έρευνα με μηχανήματα. Κάλεσα και το μακαρίτη το ραβδοσκόπο Καλιακάτσο.  Όλοι μου είχαν πει, πως υπάρχουν ενδείξεις ύπαρξης χρυσού, αλλά ο καθένας υπεδείκνυε την ύπαρξή του σε διαφορετικό σημείο. Αν οι ειδικοί μου υποδείκνυαν το ίδιο σημείο, εγώ πριν πολλά χρόνια θα είχα κάνει ότι εκείνοι κάνουν σήμερα. 
Επειδή στο χώρο αυτό υπήρχε παλιό νεκροταφείο,  σε κάποια σημεία μετά την εκσκαφή που έγινε τη δεκαετία του 60, για την συγκομιδή των οστών, ενδεχομένως μικροαντικείμενα ευτελούς αξίας, μια καρφίτσα, ένα δακτυλίδι, ένα χρυσό δόντι έμειναν θαμμένα στο χώρο της πλατείας και γύρω απ την εκκλησία.  Τα μικροαντικείμενα αυτά εντοπίζουν τα μηχανήματα και οι ειδικοί ομιλούν «για αποχρώσεις ενδείξεις Χρυσού». 

Ο Κώστας Α. Παππάς γράφει: 
Τη δεκαετία του 60 πήγαινα στο παλιό Δημοτικό σχολείο, όπως προανέφερε και πρόεδρος, θυμάμαι πολύ καλά, ότι όλος ο χώρος αυτός είχε σκαφτεί για τη συγκομιδή των οστών. Η εκσκαφή γινόταν με σκαπάνη  και φτυάρι από τους κατοίκους της κοινότητας και διήρκησε ίσως και δυο χρόνια. Οι εργάτες με προσοχή μάζευαν ότι έκριναν χρήσιμο. Δεν μάζευαν όμως στα σκουριασμένα καρφιά «βελόνες» με τις οποίες οι τότε «μαραγκοί» κάρφωναν τις «κάσσες των νεκρών». Τα ξύλα είχαν σαπίσει αλλά εκατοντάδες καρφιά ξαναθάφτηκαν  στον περίβολο της σημερινής εκκλησίας.
Για το λόγο αυτό ένας «ειδικός» που δεν γνώριζε την ιστορία του νεκροταφείου, επισκεπτόμενος το χώρο θα υπόσχονταν ότι στον περίβολο της εκκλησίας υπάρχει θησαυρός άξιος να ξεπληρώσουμε το Δημόσιο Χρέος της χώρας. 

Κύριοι αρμόδιοι της επιτροπής, Είδατε τι κάνει η άκρα μυστικότητα. Σκότωσε την πείρα !!!
Η αναζήτηση χρυσού δεν είναι αστείο πράγμα !  πέραν των αδειών απαιτεί και πολλά έξοδα !
Δεν αμφιβάλλω ότι οι προθέσεις ήταν ΚΑΛΕΣ  πάτερ, αλλά  το αποτέλεσμα  ΚΑΚΟ.  



Δεν έλειψαν και τα ευτράπελα στην όλη διαδικασία.


Ο πρώην πρόεδρος της Κοινότητος, τεως σύμβουλος και αντιδήμαρχος στο Δήμο Ηρακλείας, Λάμπρος Λ. Πλακούτσης ευρισκόμενος στο δρόμο, έξω από τα κάγκελα της πλατείας σταμάτησε να δει τι γίνεται, αστυνομικό όργανο τον πλησίασε λέγοντας: 
- φύγε από εκεί απαγορεύεται.
- και ποιος το απαγορεύει;  ρώτησε ο Λάμπρος χωρίς να ξέρει γιατί σκάβουν.
- Εγώ, του απάντησε το όργανο.

Ο Βασίλης ο Κλάγκος, τεως σύμβουλος και αντιδήμαρχος στο Δήμου Ηρακλείας, μη γνωρίζοντας γιατί σκάβουν πλησίασε τα κάγκελα.
 φύγε απ εδώ,  του είπε κάποιος άγνωστος που έστεκε μέσα απ τα κάγκελα.
- Εγώ δε σας ενοχλώ, εγώ μόνο βλέπω απάντησε ο Βασίλης.
- φύγε είπα, εδώ δεν επιτρέπεται ούτε να βλέπεις, ανταπάντησε ο άγνωστος.

Κατά τις 11 πριν το μεσημέρι,  εγώ και δυο άλλοι συνταξιούχοι πλησιάζοντας στην πλατεία είδαμε τον Ηλία Ζαχάρη να διαπληκτίζεται έντονα με ένα άγνωστο που έστεκε μέσα από τα κάγκελα.
- Φύγε είπα, γιατί θα σε περάσω αυτόφωρο έλεγε ο άγνωστος.
- Θέλω να μου πεις τι παράβαση έκανα; Είναι παράβαση να σταματήσω πεζός στο δρόμο; επέμενε εκνευρισμένος ο Ηλίας.
- Δεν καταλαβαίνεις σου επαναλαμβάνω φύγε πριν καλέσω τον εισαγγελέα. Έλεγε ο άγνωστος.
Παρενέβην  και εγώ λέγοντας στον άγνωστο:
- Και ποιος είσαι εσύ που μιλάς έτσι στον πολίτη;  Αυτό έλειψε να μας απαγορεύσετε να περπατάμε στο δρόμο, είπα.  
Τότε ο άγνωστος τα έβαλε μαζί μου απειλώντας ότι θα με στείλει και εμένα στο αυτόφωρο.
Οι δυο άλλοι συνταξιούχοι της παρέας πλησίασαν και εκείνοι τα κάγκελα.
Τότε το λόγο ανέλαβε ο ιερέας της εκκλησίας μας, λέγοντας με έντονο ύφος και στους τέσσερις:
- Φύγετε !  Φύγετε !  απ εδώ ! Αφήστε μας ήσυχους να κάνουμε τη δουλεία μας !!!

Αμέσως παρουσιάστηκε ένας ένστολος αστυνομικός και μας είπε:
- Σας παρακαλώ απομακρυνθείτε από το χώρο αυτό.
Όλοι,  σεβόμενοι το αστυνομικό όργανο του ζητήσαμε να μας υποδείξει την απόσταση από τα κάγκελα που πρέπει να στεκόμαστε, αφού έξω από τα κάγκελα δεν υπάρχει κάποια προειδοποιητική απαγορευτική κορδέλα.  Περνώντας στο απέναντι πεζοδρόμιο μας πλησίασε λέγοντας δεν υπάρχει κορδέλα,  αλλά επειδή εργάζονται μηχανήματα πρέπει να στεκόμαστε μακριά για αποφυγή ατυχήματος. 

Αργότερα πληροφορήθηκα ότι ο άγνωστος με τον οποίο διαπληκτιστήκαμε ήταν αστυνομικός, «αξιωματικός ασφαλείας».
Ο ένστολος αστυνομικός ήταν κατά την άποψή μου άψογος.
Ο αξιωματικός ασφαλείας εφόσον ήθελε να αποκρύψει την ιδιότητά του, δεν είχε το δικαίωμα να παρατηρεί τους πολίτες. Είχε το δικαίωμα να κάνει παρατηρήσεις και υποδείξεις αν αποκάλυπτε πρώτα την ιδιότητά του. Τότε και εμείς θα είχαμε συμμορφωθεί χωρίς να αντιμιλήσουμε.
Εκείνο που σε καμιά περίπτωση δεν συγχώρησα ήταν η συμπεριφορά του ιερέα.
Εκείνος και δίπλα του να στεκόμαστε δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ δικαίωμα να μας απομακρίνει, καθόσον το χώρο επόπτευαν αστυνομικά όργανα. 
Η συμπεριφορά του κατά τη δική μου άποψη ήταν προκλητική.

Όταν πλέον η επιχείρησε τελείωσε και ο θησαυρός απεδείχθη άνθρακας, πλησίασα ξανά τα κάγκελα και απευθυνόμενος στο ιερέα είπα:

Παπά,  η συμπεριφορά σου σε τέσσερις γερόντους ηλικίας από 58 ως και 87 ετών ήταν επιεικώς ανάρμοστη. Σεχτήρισες τέσσερις ασπρομάλληδες γερόντους και  ‘Έπρεπε να ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ γ΄ αυτό. Τέτοιες συμπεριφορές δεν συνάδουν με την  ιδιότητα του ιερωμένου.  Ο περίβολος της εκκλησίας δεν είναι χωράφι του πατέρα σου.

Ίσως μίλησα και εγώ απρεπώς, αλλά ενήργησα εν βρασμώ. 
Κάποιος μου είπε ο παπάς είναι πολύ καλός άνθρωπος.
Εγώ απαντώ ας το αποδείξει. Εμένα μου μίλησε απρεπώς και του μίλησα απρεπώς,  δεν έχω την απαίτηση να μου ζητήσει συγνώμη.
Ας ζητήσει συγνώμη από τους άλλους τρεις ασπρομάλληδες !
Μέχρι σήμερα δεν το έχει κάνει !  


Υστερόγραφο:


Οι «κακές γλώσσες» μιλούν ότι το εγχείρημα ανεύρεσης θησαυρού κόστισε μερικές χιλιάδες ευρώ. Η εκκλησιαστική επιτροπή δεν έκανε καμία ενημέρωση των ενοριτών και απ ότι γνωρίζω δεν έδωσε σε κανένα Καλεντινιώτη λογαριασμό για το χρηματικό ποσό που ξόδεψε. 
Θέλω να πιστεύω ότι αυτές οι φήμες δεν έχουν καμία βάση αλήθειας, διότι αν αληθεύουν αυτά που λένε  «οι κακές γλώσσες» η πράξη του παπά και των επιτρόπων είναι «εγκληματική».
Είμαστε πρόθυμοι να αναρτήσουμε στο ιστολόγιο οποιαδήποτε ανακοίνωση της επιτροπής,  ιδιαίτερα σχετική με το κόστος του εγχειρήματος. Ευχάριστο θα ήταν να μας δώσετε στοιχεία ικανά ώστε να διαψεύσουν τις «κακές γλώσσες». Το mail  μας στη διάθεσή σας.konstantinos.pappas.9@hotmail.gr 


 πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη

Ο παπάς και οι επίτροποι έχουν κάθε δικαίωμα να διαχειρίζονται τα χρήματα της εκκλησίας για έργα βελτίωσης και εργασίες καλλωπισμού του ναού εντός και εκτός. 
Δεν έχουν κανένα δικαίωμα με τα χρήματα της εκκλησίας να αγοράσουν λαχεία, να παίξουν ΖΑΡΙΑ, ΛΟΤΟ, ΤΖΟΚΕΡ. Επίσης δεν έχουν κανένα δικαίωμα να διαθέσουν το υστέρημα των πιστών για χρυσοθηρικούς σκοπούς. Η ανεύρεση θησαυρών ανήκει στα παιδικά  παραμύθια ! Οι ενέργειες αυτές είναι αντίθετες με τη θρησκευτική ηθική, είναι απαράδεκτες και κατακριτέες. 
Τα εκκλησιαστικά ταμεία απαγορεύεται να έχουν σχέσεις με επιχειρήσεις ΤΖΙΡΟΥ,  ΤΖΟΓΟΥ και ΤΥΧΗΣ.